Melyik vállalkozótípusba sorolnád magad?
Szia!
Örömmel látom, hogy rám találtál!
Ezek szerint Neked sem mindegy, hogy a céged, melyet vezetsz, mennyire sikeres.
Sajnos, a legtöbb vállalkozó úgy hiszi, hogy a céges pénzügyek kimerülnek a könyveléssel. Ez azonban egy tudatos cégvezetőnek kevés. Ezzel nem tud tervezni.
Sok vállalkozóval találkoztam, és megkérdeztem az igazán Profikat, hogy nálunk hogy is van ez. Az elmúlt több mint 10 év tapasztalatával azt mondhatom, hogy a legsikeresebb vállalkozások pénzügyi térképén a könyvelés csupán a torta egy szelete. Ha most meglepődtél ezen az állításon, joggal teheted fel a kérdést: mi van még? Mi a többi szelet?
A vállalat teljes üzleti tevékenységének átfogó elemzése és folyamatos, rendszeres riportolása. Induláskor ezek csupán a költségeket fedik le, később azonban a vállalkozás működésének egészét bemutató, rendszeres riportok készülnek.Egy ilyen tudatos vállalkozás bármely munkanap bármely időszakában pontosan meg tudja mondani, hogy a következő időszakban mennyi bevétele és költsége keletkezik, és ehhez mennyi pénzre van szüksége.
3 vállalkozótípust különböztetek meg attól függően, milyen pénzügyi ismeretekkel bír a saját cégéről:
1. Kezdő: A költségek és azok hátterének naprakész ismerete, mely elengedhetetlen az árak kialakításához.
2. Haladó: Bevétel és haszon elemzése: Sok vállalkozó megelégszik azzal, ha tudja mennyi ÁFA-t kell befizetnie a negyedév vagy hónap végén, de egy sikeres vállalkozó azt is tudja, hogy várhatóan mennyi bevétele lesz 1 évben, 1 hónapban, 1 héten és ehhez mennyi marketingköltségre van szükség és milyen mennyiségű munkát várjon el az alkalmazottaitól.
3. Az igazán profi vállalkozó az előzőeken túl a készpénzállomány változásaival is tisztában van.
Te melyik típusba sorolnád magadat?
A könyvelőd rendszeresen nyújt ilyen jellegű elemzéseket a cégeddel kapcsolatban?
A gyakorlat azt mutatja, hogy a könyvelő kizárólag a könyveléssel, esetenként még adótanácsadással foglalkozik. Kontrolling feladatot nem lát el. Eddig erre cégen belül kerestek megoldást, a pénzügyi munkatárs látott el valamilyen alap szintű feladatot. Nagyobb cégek (közép- és nagyvállalatok) engedhetik meg maguknak a teljes állású, főfoglalkozásban alkalmazott kontrollert. Ő az, aki a fentiekre megoldást nyújt, tájékoztatja a vezetőt. A mikro- és kisvállalkozások méretükből kifolyólag nem alkalmaznak ilyen szakembert, viszont nekik is ugyanolyan szükségük lenne ezekre az információkra. Erre ad megoldást: a honlapom.
Következő blogomban egy kicsit jobban körüljárom, mi is egy kontroller feladata.